Informatie/FAQ
WELKOM BIJ ROELAND HOUT&LICHT / LICHTPUNT NEDERLAND!
- Verzending Nederland : 6,95 euro
- Verzending Belgie : 10,95 euro
- Geen bevestigings e-mail ontvangen? Controleer eerst uw spam-box / map ongewenste mail. Vóóral bij hotmail / live, en gmail adressen.
- Levertijd: overdag/doordeweeks ben ik als zzp-er/timmerman bezig met producten te maken. Ik verwerk uw bestelling in de avond en verzend deze in het weekend. De standaard levertijd is om die reden 3-5 werkdagen. Sommige artikelen, bijv. lampenkappen, worden op bestelling gemaakt en hebben een productietijd. Dit staat bij de producten aangegeven
- Afhalen kan op afspraak, bijvoorbeeld in de avond en altijd in overleg. Uiteraard kunt u 24/7 via de mail contact opnemen.
- Cookies? Ik hoef (en wil principieel) géén informatie van u of uw gedrag niet volgen op internet. Daarom werkt deze site alleen met functionele cookies zodat bijv. het winkelwagentje uw producten onthoud wanneer u op verschillende pagina's klikt. Verder hoef ik niets van u te weten wat u nog meer op internet doet, houd ik zelfs géén gegevens bij van uw gedrag op mijn eigen site en worden uw gegevens ook niet verkocht aan marketingbedrijven.
Klik op het onderwerp hieronder om direct naar de informatie te gaan:
BESTELLEN:
Hoe plaats ik een bestelling op de site?
1. Indien u een product uit onze webshop wilt bestellen, gaat u naar het artikel van uw keuze en klikt u op 'in winkelwagen'. Als u nog meer artikelen wilt bestellen, klikt u op ‘verder winkelen’. Bent u klaar, klik dan op ‘naar winkelwagen'.
2. In uw winkelwagen heeft u de gelegenheid om het aantal te wijzigen of artikelen te verwijderen uit de winkelwagen. Indien u klaar bent met winkelen en de bestelling wilt plaatsen klikt u op ‘bestelling afronden’.
3. Vervolgens komt u bij het scherm waar wij u vragen uw persoonlijke gegevens in te vullen en een betaalmethode te kiezen. U kunt hier ook een afwijkend afleveradres aangeven. Vervolgens klikt u op ‘bestelling afronden’.
4. Als laatste vragen wij u de bestelgegevens nog een laatste keer te controleren, alvorens de bestelling definitief te plaatsen. Indien alle gegevens juist zijn, accepteert u de voorwaarden en klikt u op ‘bestelling afronden’.
5. Indien u hebt gekozen voor ‘Overboeking’, is uw bestelling geplaatst en ontvangt u de betaalgegevens per e-mail. In het geval van alle overige betaalmethoden wordt u nu eerst doorgestuurd naar de geselecteerde betaalpagina. Zodra u uw betaling hebt afgerond, is uw bestelling geplaatst. U ontvangt dan direct een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur).
Kan ik telefonisch bestellen?
Nee. Lukt het niet om uw bestelling via de site te plaatsen of heeft u nog vragen, dan mag u uiteraard altijd contact opnemen via de e-mail. Vermeld daarbij wel duidelijk uw gegevens en wat u wilt. Uiteraard help ik u graag verder en voer een bestelling handmatig in. Houdt u er dan wel rekening mee dat alle handmatige bestellingen iets meer tijd in beslag nemen.
Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?
Als u een bestelling via de site plaatst, ontvangt u van mij een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur). Mocht u deze niet hebben ontvangen, dan is uw bestelling mogelijk niet goed doorgekomen. Controleer eerst uw SPAM-box. Met name bij e-mail adressen van hotmail en gmail belanden deze standaard in de ongewenste e-mail. Twijfelt u, dan kunt u altijd even contact met mij opnemen door te mailen naar info @ hout-licht.nl
Annuleren vóór verzending en ontvangst.
Indien u uw bestelling wenst te annuleren, dient dat voortijdig te gebeuren. Dat betekent, dat de levering nog niet verzonden is. Indien de levering reeds verzonden is, geldt het retourrecht. U dient dan zelf zorg te dragen voor het correct retourzenden van de bestelling.
Bestellen en afleveren in het buitenland:
Ik verstuur de door u bestelde artikelen ook naar Belgie.
Woont u buiten Nederland of Belgie, neem dan vóóraf vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden, betaalgegevens en verzendkosten. Bestellingen met adressen buiten Nederland, Belgie die u via de site opgeeft zullen worden geannuleerd.
BTW bij intracommunautaire levering:
Het is mogelijk om vanuit Belgie zonder BTW te kopen. Dit dient u via de mail aan te vragen en kan niet via de webshop.
BETALEN
Hoe kan ik betalen?
U kunt er voor kiezen om uw bestelling vooraf te betalen via Ideal of via overboeking.
De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden zodra uw betaling is ontvangen.
Factuur:
Als u voor een bestelling onder vooruitbetaling heeft gekozen, ontvangt u de factuur direct per mail, zodra u uw bestelling op de site heeft afgerond. Voor alle andere betaalmogelijkheden geldt, dat u de factuur per mail ontvangt, zodra ik uw betaling heb ontvangen. De factuur geldt tevens als uw garantiebewijs.
Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen van uw bestelling en betaling? (bijv. omdat uw computer vastliep tijdens het afronden van de bestelling). Dan kan het zijn dat uw bestelling niet geplaatst is. Bij twijfel kunt u altijd contact met mij opnemen.
Bankgegevens:
bankrekening IBAN: NL60RBRB8836977537
BIC: RBRBNL21
t.n.v. Roeland Hout en Licht
Roeland Hout en Licht en Lichtpunt Nederland vallen onder hetzelfde bedrijf.
Roeland Hout en Licht is de hoofnaam, Lichtpunt Nederland word gebruikt als merknaam van de eigen producten.
Vermeld altijd het nummer van u bestelling bij overschrijving.
Het is niet mogelijk op rekening te kopen.
Zakelijke klanten
Op sommige artikelen van de eigen productie, import en agentschap kunnen zakelijke wederverkopers korting krijgen. Het is hierbij van belang dat u een geldige KvK inschrijving en BTW nr heeft met uw bedrijf en geregistreerd staat voor detailhandel danwel projecten of bouw. Voor zakelijke inkoop geldt een afname en franco levering vanaf 350- euro netto excl. BTW. inkoopkorting vanaf €750,- excl. BTW
BEZORGING
levertijd
Géén vandaag besteld morgen in huis garantie. Is uw bestelling geplaatst en is de betaling ontvangen, dan zorg ik ervoor dat het product zo spoedig mogelijk bij u wordt aangeboden. Ik streeft ernaar om zo veel mogelijk producten op voorraad te houden en binnen 1 week te verzenden. Ik verzend doorgaans 1x per week. Specifieke lampjes moeten soms speciaal voor u besteld worden en dit kan 5 tot 10 werkdagen duren. Van veel lichtbronnen is het moeilijk inschatten in welke hoeveelheid ze verkocht worden, soms koopt iemand er 1 à 2, en een ander 20, als hij/zij het huis er mee vol heeft hangen of een voorraad aanlegt. Gelukkig kunnen deze vaak binnen enkele dagen weer op voorraad zijn. Handgemaakte armaturen zijn gebonden aan een langere levertijd (zie de productomschrijving bij het artikel). Zodra uw bestelling compleet is, stuur ikj de goederen direct op. Is een product (tijdelijk) niet leverbaar, *dan haal ik deze in principe uit onze webshop gedurende die periode of passen de levertijd in de productomschrijving aan. Mocht een product desondanks toch onverwachts een langere levertijd hebben, dan neem ik contact met u op en behoudt u het recht de bestelling te annuleren.
Pakketten worden doorgaans 1x per week verzonden. U ontvangt automatisch een bericht zodra het is verzonden.
Bezorgservice
De meeste bestellingen versturen wij voor u per PostNL of DHL. PostNL biedt 1 afleverpoging of levert het af bij de buren danwel een parcelshop. Het is helaas niet mogelijk om aan te geven dat het pakket niet bij de buren afgegeven mag worden. Is het pakket afgeleverd bij een parcelshop en haalt u het pakket niet binnen 5 dagen af, dan zal het pakket geretourneerd worden aan Lichtpunt Nederland.
Na verzending ontvangt u een automatisch bericht met de pakketcode waarmee u de bezorging via www.tracktrace.nl kunt volgen (eventueel in uw spambox).
Het is bij deze diensten niet mogelijk aan te geven op welke dag of tijdstip er kan worden afgeleverd. Doorgaans leveren ze het pakket alleen doordeweeks af (in veel delen van Nederland ook op zaterdag).
De verzendkosten zijn 6,95 euro, ongeacht welke dienst uiteindelijk gebruikt wordt.
Niet alle pakketten worden via PostNL of DHL verzonden. Sommige gaan i.v.m. de breekbaarheid of afmetingen via een privé-koerier.
Het is niet mogelijk om aan te geven dat u het pakket wilt ophalen of laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt.
Bezorging door privé-koerier
Sommige artikelen zijn niet geschikt om per pakketpost te versturen. Hiervoor schakelen wij een gespecialiseerd transportbedrijf in, dat het armatuur zorgvuldig vervoert of wij maken met u een afspraak om deze zelf bij u te bezorgen. De extra kosten van 35,- euro die hiervoor gemaakt worden, ontvangt u van ons als korting.
RETOURNEREN
MELD UW RETOUR VOORAF ALTIJD AAN! HEEFT U EEN PAKKETCODE VAN UW RETOURZENDING, GEEF DEZE DOOR DAN KAN IK VOOR U MEE OPLETTEN OF HET AANKOMT.
Het kan zijn, dat u een artikel wilt retourneren, omdat het bijvoorbeeld niet bevalt of u wilt afzien van de aankoop.
Artikelen mogen binnen 14 dagen na aankoop worden geretourneerd. U krijgt dan het bedrag teruggestort . De verzendkosten voor het terugsturen van een product komen voor uw eigen rekening evenals het risico voor het verzenden. De artikelen die ik verkoop zijn gevoelig: u dient daarom voor een adequate verpakking te zorgen. Het product dient in de originele staat te worden geretourneerd en zal bij retourneren gecontroleerd worden op wijzigingen aan het product. U dient een retour vooraf per e-mail te melden, zodat ik op de hoogte ben. U ontvangt eventueel instructies en de retour wordt bij mij geregistreerd.
Retour sturen-> altijd vooraf melden!
Lampenkappen:
Alle stoffen lampenkappen worden speciaal op bestelling met de hand gemaakt. Maatwerk kan niet zonder overleg geretourneerd worden. Laat u voor uw bestelling adviseren of u de juiste maat en stof bestelt. Wij adviseren u hiervoor (op afspraak) langs te komen bij onze vestiging. Bent u desondanks niet tevreden met de ontvangen kap, neem dan altijd eerst contact met mij op. Let op: volgens het retourrecht kunt u een product binnen 14 dagen bezichtigen en retour sturen. Maatwerk is uitgesloten. Besef dat een kap van stof gemaakt is en een gevoelig product. Lampenkappen die door gebruik ruiken naar (tabaks)rook, bevlekt zijn door vette/vieze vingers, poetsschade, gedeukt of anderszijds beschadigd, kunnen niet als nieuw retour worden genomen!
Ik heb niet het juiste artikel ontvangen of het artikel is beschadigd.
In het geval dat u het verkeerde artikel geleverd heeft gekregen of het door u bestelde artikel beschadigd is aangekomen, verzoeken wij u hier binnen 4 dagen per e-mail melding van te maken.
U kunt het artikel dan op mijn kosten terugsturen . Daarna zal ik z.s.m. het juiste artikel naar u toesturen, zonder hiervoor opnieuw kosten te berekenen. Wilt u toch afzien van de koop, dan zijn de gemaakte kosten voor uw eigen rekening.
Naar welk adres kan ik artikelen terugsturen?
U kunt artikelen retourneren aan:
Roeland Hout & Licht
Binnenweg 10
7011BR GAANDEREN
Nederland
Gelieve uw naam en bestelnummer op een briefje o.i.d. erbij te stoppen. Dan kan het direct voor u verwerkt worden na binnenkomst.
Tijdens de wettelijke zichttermijn zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en incl. de productverpakking. Hij/zij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Als hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform eventueel door de ondernemer verstrekte redelijke instructies. De fabrieksverpakking maakt deel uit van het product. De fabrieksverpakking mag niet beschadigd worden t.b.v. verzending (m.a.w. beschrijven, als verzenddoos gebruiken o.i.d.). Indien beschadiging aan de fabrieksverpakking leidt tot waardevermindering van het product (m.a.w. kan niet als zijnde nieuwstaat aangeboden worden) worden deze kosten doorberekend aan de klant.
De belangrijkste regels bij het retourzenden:
-meld uw retour vooraf aan. Dan ben ik op de hoogte dat het onderweg is en kan ik voor u mee opletten of het aankomt.
-verpak het goed, op eenzelfde wijze als geleverd. Ook dient de originele verpakking van het product intact en onbeschreven te zijn.
-het product dient weer compleet en onbeschadigd te worden teruggezonden
-u verzendt het pakket via dezelfde of soortgelijke pakketdienst.
-producten en de productverpakking die beschadigd/incompleet worden teruggezonden kunnen niet als nieuw worden teruggenomen. Waardevermindering zal worden doorberekend aan de klant.
-u draagt het risico voor een juiste terugzending. Indien u een pakket niet aangetekend verzendt en het raakt zoekt/komt niet aan, dan draagt u hiervoor zelf het risico.
Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zodra ik het artikel in ongeschonden staat hebben ontvangen, wordt bekeken of u het juiste artikel heeft teruggezonden en er geen wijzigingen aan zijn gemaakt. Vervolgens maak ik het aankoopbedrag incl. verzendkosten over. Verzendkosten voor het terugsturen zijn voor uw eigen rekening. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het artikel wordt het aankoopbedrag door Lichtpunt Nederland overgemaakt. Aan betalingen die ik van u ontvang zijn kosten verbonden. Daarom zullen de meeste terugbetalingen, met name die met creditcard en paypal, worden teruggedraaid (naar hetzelfde rekeningnummer). U heeft dan helaas niet de keuze om het bedrag op een andere wijze/rekening te ontvangen.
Garantie:
Op alle armaturen krijgt u 1 jaar garantie. Op veel van mijn producten krijgt u zelfs een garantietermijn van 2 jaar of langer. Mocht er zich toch een defect voordoen binnen die periode, dan verzoek ik u contact op te nemen. Ik zal u verzoeken het defecte artikel in te leveren en stel vast of het artikel gerepareerd kan worden. De kosten voor reparatie neem ik voor rekening. Kan het artikel niet gerepareerd worden, dan ontvangt u een vervangend exemplaar. De garantie is afhankelijk van de manier waarop u het artikel gebruikt. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor de garantie. Bij garantie dient u het aankoopbewijs te overleggen, Ik verzoek u dan ook dit zorgvuldig te bewaren gedurende de garantieperiode.
Lichtbronnen zijn wettelijk uitgesloten van garantie, omdat het gebruik hiervan niet gecontroleerd kan worden. Alle losse, niet dichtgesealde, lichtbronnen worden door mij van te voren gecontroleerd op breuk en werking. Vaak worden lichtbronnen als service bij een armatuur geleverd, zodat de aankoop geen extra hoge kosten met zich meebrengt. Deze lichtbronnen vallen niet onder de garantie die op het armatuur worden gegeven.